គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នៅ​កម្ពុជា កំពុង​ក្លាយ​ជា​បិសាច​មួយ​ដ៏​សាហាវ​យង់​ឃ្នង​ជា​ទី​បំផុត ដែល​បាន​ឆក់​យក​អាយុ​ជីវិត​ជន​កម្ពុជា​ជា​រៀង​រាល់​ថ្ងៃ យ៉ាង​ហោច​​ណាស់​៥ ​នាក់​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ និង​រង​របួស​ជា​ច្រើន​នាក់​ទៀត​ដែល​៩០ភាគ​រយ​នៃ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ទាំង​នោះ​ កើត​ឡើង​ចំពោះ​អ្នក​បើក​បរ​ម៉ូតូ និង​រថយន្ត។ ទន្ទឹម​នឹង​នេះ​ គ្រោះ​កាច​នេះ ​កម្ពុជា​បាន​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ប្រទេស​ដែល​ប្រកាន់​យក​វប្បធម៌​និទ្ទណ្ឌភាព បន្ទាប់​ពី​បង្ក​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដល់​អាយុ​ជីវិត​របស់​មនុស្ស ពោល​គឺ​រត់​គេច​យក​រួច​ខ្លួន​តែ​ម្តង និង​ផ្តល់​ប្រាក់​សំណង​ជា​ក្រោយ​ ដល់​ជន​រង​គ្រោះ ឬ​គ្រួសារ​ជន​រង​គ្រោះ ព្រម​ទាំង​មិន​បាន​ជាប់​ពន្ធ​នា​គារ​ដូច​ការ​កំណត់​នៃ​ច្បាប់​នោះ​ឡើយ​។ និទ្ទណ្ឌភាព​នេះ​ហើយ ​ដែល​ជា​មូល​ហេតុ​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​បើកបរ​ជា​ឃាតក​ទាំង​ឡាយ ​មិន​ញញើត​នឹង​ប្រថុយ​ចំពោះ​ការ​បង្ក​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដល់​គេ​ឯង និង​មិន​មាន​ការ​រាង​ចាល​។
យើង​ម្នាក់ៗ​ មិន​គួរ​យក​ផ្លូវ​សាធារណៈ​ធ្វើ​ជា​ទី​ពិឃាត​ជីវិត​មនុ​ស្ស ឬ​ជា​ទីលាន​សាក​ល្បង​ក្នុង​ការ​ហ្វឹក​ហាត់​ការ​បើក​បរ​របស់​ខ្លួន​នោះ​ទេ​។ ការ​ចេះ​បើក​បរ​ដោយ​ស្ទាក់​ស្ទើរ ការ​បន្ត​ប្រើ​ប្រាស់​រថយន្ត​គ្មាន​គុណ​ភាព និង​ការ​បើកបរ​​ដោយ​ស្មារតី​មិន​ប្រក្រតី (ស្រវឹង ឬ​ឡប់​សតិ) អាច​បណ្តាល​ឲ្យ​អ្នក​ដទៃ​ទទួល​រង​គ្រោះ​ថ្នាក់ និង​បាត់​បង់​ជីវិត​ គួរ​ឲ្យ​អាណោច​អាធ័ម​ជាទី​បំផុត​។
ជាក់​ស្តែង​ថ្មីៗ​នេះ មាន​និសិ្សត​ស្រី ទំនើង​ម្នាក់​ ដែល​ឪពុក​ម្តាយ​អះ​អាង​ថា​ មាន​សតិ​មិន​ប្រក្រតី​ (ដុះ​សាច់​ក្នុង​ខួរ​ក្បាល)និង​ជា​ឃាតក​មុខ​ស្រស់​រូប​នេះ​ បាន​បើក​រថយន្ត​បុក​រះ​គេ​ឯង ដែល​បណ្តាល​ឲ្យ​កុមារ​តូច​ ៣ ​នាក់​ស្លាប់​នៅ​នឹង​កន្លែង និង​១២ ​នាក់​ទៀត​រង​របួស​ធ្ងន់​ស្រាល នៅ​មុខ​ក្រសួង​មហាផ្ទៃ។ បន្ទាប់​ពី​បង្ក​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដោយ​អចេតនា ដល់​អ្នក​ដំណើរ​ម្តង​រួច​ហើយ​ នៅ​ក្បែរ​វិមាន​ឯករាជ្យ និសិ្សត​រូប​នេះ​ មិន​បាន​ឈប់​រថយន្ត​របស់​ខ្លួន​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​បាន​បន្ត​ដំណើរ​គេច​ពីការ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​ផ្លូវ​ច្បាប់ រហូត​ដល់​បង្ក​ដោយ​ចេតនា​ឲ្យ​មាន​សោក​នាដកម្ម​បែប​នេះ​កើត​ឡើង​។
យោង​តាម ​ដីកា​បង្គាប់​របស់​សាលា​ដំបូង​រាជធានី​ភ្នំពេញ ចេញ​ដោយ​លោក​ចៅ​ក្រម​ស៊ើប​សួរ អ៊ី ឋាវរៈ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា កញ្ញា គាមពិសិដ្ឋ ណារីតា អាយុ ២៣​ ឆ្នាំ ជា​និស្សិត​ពេទ្យ​ឆ្នាំ​ទី​៦នៃ​សាកល​វិទ្យាល័យ​សុខាភិបាល ត្រូវ​បញ្ជូន​ទៅ​ឃុំ​ខ្លួន​នៅ​មណ្ឌល «ម២»។ នៅ​ក្នុង​ដីកា​នេះ​ បាន​បញ្ជាក់​ថា​ «ជន​នេះ​ ត្រូវ​ដាក់​ឲ្យ​នៅ​ក្រោម​ការ​ត្រួត​ពិនិត្យ​ពីបទ​បើក​បរ បង្ក​ឲ្យ​មាន​របួស​អ្នក​ដទៃ ដោយ​អចេតនា និង​បើក​បរ​បង្ក​ឲ្យ​ស្លាប់​អ្នក​ដទៃ​ដោយ​អចេតនា នៅ​លើម​ហាវិថី​ព្រះ​នរោត្តម កែង​ផ្លូវ​លេខ ៤៦២ សង្កាត់​ទន្លេ​បាសាក់ ខណ្ឌ​ចំការមន រាជធានី​ភ្នំពេញ បទ​ល្មើស​ព្រហ្មទណ្ឌ​ដែល​មាន​ចែង​ឲ្យ​ផ្តន្ទាទោស​តាម​បញ្ញត្តិ​មាត្រា​៨០ និង​៨២​នៃ​ច្បាប់​ស្តី​ពី​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​»។ ដូច្នេះ​បទ​ចោទ​ប្រកាន់​ដាក់​បន្ទុក​ លើ​និសិ្សត​រូប​នេះ ហាក់​រំលេច​នូវ​ការ​បន្ធូរ​បន្ថយ​ស្ថាន​ភាព​ទោស​ពី​ចេតនា ទៅ​អចេតនា​ទាំង​អស់ និង​យោង​តាម​មាត្រា​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក។
ប៉ុន្តែ មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ បាន​ចោទ​ជា​សំណួរ​ថា តើ​ដំណាក់​កាល​បង្ក​គ្រោះ​ថ្នាក់​ជា​លើក​ទី២ ជា​អចេតនា​ដែរ​ឬ​? តើ​ការ​បង្ក​គ្រោះថ្នាក់​ដល់​អាយុ​ជីវិត​មនុស្ស​ ក្នុង​ពេល​បើក​បរ មិន​មែន​ជា​បទ​ឧក្រិដ្ឋ​ដែល​តម្រូវ​ឲ្យ​ជាប់​ពន្ធនាគារ​ពី​ ១៥ ទៅ​ ២០ ឆ្នាំ ឬ​លើស​ពី​នេះ​ទេ​ឬ?ជិះ​រថយន្ត​បុក​សម្លាប់​កុមារ​ ដល់​ទៅ​ ៣​ នាក់ និង​របួស​មនុស្ស​ដល់​ទៅ​ ១២​នាក់ ត្រូវ​ជាប់​ពន្ធនាគារ​តែ​ ២ ឬ​៣ ឆ្នាំ​មែន​ដែរ​ឬ? ការ​ចេញ​មុខ​អះអាង​របស់​ឪពុក ម្តាយ​ថា​ កូន​រូប​នេះ​ ជា​មនុស្ស​មាន​សតិ​មិន​ប្រក្រតី​ (ដុះ​សាច់​ក្នុង​ខួរ​ក្បាល​) អាច​បញ្ជាក់​អំពី​កំហុស​ឆ្គង​យ៉ាង​ធ្ងន់​ធ្ងរ​របស់​ឪពុក​ ម្តាយ​ក្នុង​ការ​សម​គំនិត​ទិញ​រថយន្ត​ឲ្យ​កូន​ឡប់​សតិ​បើកបរ​បុក​សម្លាប់​គេ ​ ឯង ចំណែក​សាកល​វិទ្យាល័យ ដែល​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​សិស្ស​ឡប់​សតិ​នេះ​រៀន​សូត្រ​រហូត​ដល់​ឆ្នាំទី​ ៦ ត្រូវ​ចូល​រួម​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​ដែរ​ឬ​ទេ រីឯ​ស្ថាប័ន​រដ្ឋ​ ដែល​បាន​ផ្តល់​ប័ណ្ណ​បើកបរ​ដល់​មនុស្ស​ឡប់​សតិ​រូប​នេះ មាន​កំហុស​ដែរ​ឬ​ទេ​?
តាម​ការ​សង្កេត​ជាក់​ស្តែង គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​មួយ​ចំនួន​ធំ​កើត​ឡើង​ដោយ​សារ​ការ​សេព​សុរា ដោយ​ការ​ចេះ​បើក​បរ​ស្ទាក់​ស្ទើរ និង​មួយ​ចំនួន​ទៀត​ បង្ក​ឡើង​ដោយ​រថយន្ត​ដឹក​ដី ថ្ម ខ្សាច់ ក្រួស​ រថយន្ត​ដឹក​សំរាម ឬ​ដឹក​ទំនិញ​សំពីង​សំពោង​ផ្សេងៗ​ទៀត ដែល​អ្នក​បើកបរ​ច្រើន​តែ​មាន​អត្តចរិត​ព្រហើន​ គ្មាន​គុណធម៌ និង​មិន​មាន​ការ​អធ្យាស្រ័យ​ដល់​អ្នក​បើកបរ​ដទៃ ជា​ពិសេស​ដល់​អ្នក​បើកបរ​ម៉ូតូ​នៅ​លើ​ដង​ផ្លូវ​។ ម្យ៉ាង​ទៀត​ រថយន្ត​ទាំង​នោះ​ សុទ្ធ​តែ​ចាស់​ទ្រុឌ​ទ្រោម​ទៅ​ហើយ និង​មិន​មាន​ការ​ត្រួត​ពិនិត្យ​បច្ចេកទេស​គ្រឿង​ម៉ាស៊ីន​នោះ​ឡើយ។
ដើម្បី ​បញ្ចៀស​គ្រោះ​ថ្នាក់​នេះ​បាន ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន សហ​ការ​ជាមួយ​ស្ថាប័ន​នគរបាល​ចរាចរ​ មេត្តា​ចាត់​វិធានការ​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធ​ភាព​បញ្ឈប់​ជា​បន្ទាន់​កុំ​ឲ្យ​មាន​ ការ​ប្រើប្រាស់​ រថយន្ត​គ្មាន​គុណ​ភាព​ទាំង​នោះ ឬ​ហាម​កុំ​ឲ្យ​ធ្វើ​ចរាចរណ៍​លើ​ដង​ផ្លូវ​សាធារណៈ​តែ​ម្តង​។ ជា​មួយ​គ្នា​នេះ​ដែរ មិន​ត្រូវ​ធូរ​រលុង​ ចេញ​ប័ណ្ណ​បើក​បរ​ឱ្យ​អ្នក​បើក​បរ​ដែល​មាន​ជំងឺ​ឡប់​សតិ ស្មារតី​មិន​នឹង​នរ ឬ​កាយ​សម្បទា​ មិន​ប្រក្រតី មិន​ត្រូវ​ផ្តល់​ប័ណ្ណ​បើកបរ​ដល់​អ្នក​បើក​បរ​មួយ​ចំនួន​ ដែល​ពុំ​បាន​ឆ្លង​កាត់​សាលា​បើកបរ​ត្រឹម​ត្រូវ និង​មិន​បាន​រៀន​សូត្រ​ច្បាស់​លាស់​ពី​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ឡើយ​។
ដើម្បី ចូលរួម​លុប​បំបាត់​និទ្ទណ្ឌភាព​នៃ​ជន​បង្ក​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍ មន្ដ្រី​អនុវត្ដ​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​គួរ​តែ​រឹត​បន្ដឹង​ ទៅ​លើ​អ្នក​បើកបរ​ទាំង​អស់​ ដែល​មិន​គោរព​ច្បាប់​ចរាចរណ៍ តាម​រយៈ​ការ​ផ្តន្ទាទោស​ឲ្យ​ជាប់​ពន្ធនាគារ និង​បង្កើន​ការ​ផាក​ពិន័យ​ឱ្យ​បាន​ទ្វេ​ដង​ដើម្បី​ជា​ប្រយោជន៍​កាត់​បន្ថយ កំណើន​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរា​ចរ​ណ៍​ដ៏​គួរ​ឱ្យ​ព្រួយ​បារម្ភ​ទាំង​នេះ៕
គ្រោះ​ថ្នាក់ចរាចរណ៍ រថយន្ត​បុក​ជា​មួយ​រថ​យន្ត នៅ​តាម​ដង​ផ្លូវ​មួយ​ ក្នុង​រាជ​ធានី​ភ្នំ​ពេញ កាល​ពី​ចុង​ខែ​មុន​​​

Recent Posts